Wat voor een type klant bent u?
Tel.: +31 (0)20 - 740 1500 · Tel.: +32 280 866 68 · Where service never comes second
Menu

header_ergonomie_schouders

 

Bij onnatuurlijke standen en langdurig gebruik van verkeerd gereedschap, gaat het lichaam, vroeger of later, signalen afgeven. Denk hierbij aan:

 

Blue-dot nek- en schouder spanning, ook na ontspanning en na het werk;
Blue-dot lichte of zwaardere hoofdpijnen;
Blue-dot zwaar gevoel in nek, schouders of armen.

 

Voorkom schouderklachten door alle invoermiddelen op de juiste hoogte te plaatsen

Blue-dot Het beeldscherm dient altijd recht tegenover het gezicht te staan.
Blue-dot Zorg ervoor dat het beeldscherm op de juiste hoogte staat en met de juiste kijkafstand.
   Uitgebreide instructies over het juist plaatsen van uw beeldscherm, leest u in het hoofdstuk over de Ergonomische werkplek.
Blue-dot Gebruik uw toetsenbord en muis binnen uw persoonlijke comfort zone.
Blue-dot Overweeg het kopen van een centraal geplaatste muis.
Blue-dot Neem voldoende korte- en langere pauzes.
Blue-dot Doe voldoende ontspanningsoefeningen eventueel in overleg met een fysiotherapeut.
Blue-dot Overleg met uw werkgever of u uw werkplek kunt laten beoordelen.
Blue-dot Beoordeel zelf of u een correcte werkhouding aanneemt.
Blue-dot Overweeg het gebruik van een goede ergonomische stoel die past bij uw lichaam, armen én comfortgevoel.
Blue-dot Overweeg het gebruik van een zit/statafel om uw houding gedurende de dag te kunnen aanpassen.